מערכת תמונות יהודיות  טז אדר א, תשפב17/02/2022


לאחר שתתנסו בחדר בריחה מומלץ לסביר להניח שתצאו מלאי אנרגיה ואדרנלין, וכמו אוהדים רבים לפניכם – גם אתם תשבו בקסמו של החדר, ותרצו עוד

הטרנד הזה כבר מוכר וידוע כמעט לכל, ובמקומות רבים בארץ נפתחים חדרי בריחה מושקעים, עם עיצוב מיוחד, חידות מאתגרות והרבה אקשן ועניין. עם זאת, אנשים רבים מתלבטים איך לבחור חדר בריחה, האם יש אסקייפ רום שמתאים יותר לימי גיבוש או דווקא לדייט רומנטי? אנחנו כאן כדי לעזור לכם עם ההתלבטויות, אבל לפני הכל, כמה מילים על התופעה שכובשת את ישראל.

אסקייפ רום – אתגר מסעיר
אם במקרה לא חייתם על כדור הארץ בשנים האחרונות או שאתם לא יוצאים מספיק כדי לשמוע את צמד המילים הללו, כדאי שתתחילו להתרגל אליהן כי אסקייפ רום הוא טרנד לוהט שממשיך
לגדול ולצמוח, ולסחוף אחריו המוני אוהדים שמבקשים עוד ומשתוקקים לאתגרים חדשים. בפשטות, חדר בריחה הוא חלל סגור ודינמי שבו פזורים רמזים רבים בדרך לפתרון תעלומה. הרמזים הללו עשויים להיות קודים על הקירות, כתבי סתרים, חפצים שנראים לכם פשוטים אבל מתגלים כאמצעי בדרך לפתרון וגם חידות היגיון ואתגרים מתמטיים. מכל אלה אתם אמורים כעת להרכיב את הפאזל, למצוא מפתחות שיובילו לחדרים נסתרים וגם לפצח את הקוד לכספת שבה נמצא פריט חיוני שבלעדיו לא תוכלו לצאת מהחדר. אם התיאור הזה מלהיב אתכם וגורם לכם לחשוב על סרטי מתח או על ספרי בילוש יש לכך סיבה מצוינת, אבל זה בעיקר אומר שגם אתם עומדים להתרגש מהחוויה שלפניכם, ויש לכם שעה שלמה לצורך כך.

אז איך בוחרים?
מי שעדיין לא ביקר בחדר בריחה עד היום בוודאי מתחבט בשאלה – איך בוחרים אסקייפ רום מתאים? התשובה אולי תפתיע אתכם, אבל האמת היא שכמעט כל חדר בריחה יתאים לכל אחד. מי שאיננו בקיא בפתרון חידות היגיון, פאזלים וכיו"ב עשוי אולי להרגיש נינוח קצת יותר עם חדר בריחה פשוט, אבל לא רק שקשה להגיד מה הוא אסקייפ רום פשוט, האמת היא שאפשר להתמודד עם כל חדר, ועם כל אתגר. יש לכך שתי סיבות עיקריות, כאשר הראשונה היא שלכל חדר כזה תיכנסו כקבוצה, ויחד תוכלו להציע רעיונות, לחשוב, להקשיב, לתרום מהידע ולהפגין יצירתיות. שנית, ולא פחות חשוב מכך, אתם לא נשארים בחדר לבדכם. לכל אורך הדרך יצפה בכם המלווה שלכם, ובאמצעות מכשיר הקשר שבידכם תוכלו לבקש עזרה, הדרכה, הכוונה או פשוט ליטוש של הרעיונות שכבר העליתם. תופתעו לגלות כמה אתם קרובים לפתרון, ואולי אף הגעתם אליו וחששתם לנסות.

שילוב בין מספר חדרים
לאחר שתתנסו בחדר בריחה מומלץ לסביר להניח שתצאו מלאי אנרגיה ואדרנלין, וכמו אוהדים רבים לפניכם – גם אתם תשבו בקסמו של החדר, ותרצו עוד. לפני שאתם מתחילים לסרוק את שלל האפשרויות (הבלתי נגמרות) כדאי לדעת שישנם גם מתחמים בהם מוצעים מספר חדרי בריחה, כך שברגע שתצאו מחדר אחד תוכלו להזמין לעצמכם מקום לחדר אחר, ואפילו לקבוע לעצמכם שורה של אתגרים לשבועות הקרובים. מחיר חדר בריחה הוא שווה לכל נפש, החוויה נפלאה וההנאה רבה, מה שבהחלט מסביר למה הטרנד הזה לוהט כל כך, לא?